امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

۲ روز سرگردانی در کوه | موتورسواران مفقود در کوه‌های هزارمسجد نجات یافتند

  • کد خبر: ۱۸۱۷۳۲
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
۲ روز سرگردانی در کوه | موتورسواران مفقود در کوه‌های هزارمسجد نجات یافتند
موتورسوارانی که روز جمعه در کوه‌های هزارمسجد گم شده بودند، نجات یافتند.

به گزارش شهرآرانیوز موتورسوارانی که روز جمعه در کوه‌های هزارمسجد مفقود شده بودند، به مشهد بازگشتند، اما بدون موتورهایشان.

چهار جوان موتورسوار، چندین روز پیش با یک موتورکراس و دو موتور تریل برای تمرین موتورسواری به منطقه کوهستانی هزارمسجد می‌روند. منطقه‌ای در نزدیکی روستای مارشک که ویژه تمرین موتورسواری است. قرار بازگشت آن‌ها جمعه شب بود، اما با تغییرات ناگهانی آب و هوا از روز جمعه، خبری از آن‌ها نمی‌شود و گوشی هایشان نیز از دسترس خارج می‌شود؛ بنابراین خانواده‌های این افراد، روز شنبه با تماس به پلیس و هلال احمر، اعلام مفقودی می‌کنند.

گروه واکنش سریع جمعیت هلال احمر به همراه دو گروه از هیئت موتورسواری خراسان رضوی با موتور‌های آفرود برای یافتن این افراد راهی منطقه مدنظر می‌شوند، درحالی که نیرو‌های امدادرسان هیچ پیش فرضی درباره وضعیت افراد مفقودی نداشتند. فقط آن‌ها با ردیابی آخرین مختصات جی پی اس این افراد پیش از اینکه از دسترس خارج شوند، به سمت منطقه اولنگ شاهی می‌روند. اما به دلیل شدت مه در این منطقه و کم شدن وسعت دید، جست وجو و عملیات نجات به سختی پیش می‌رود و موفقیتی در پی ندارد. تا اینکه روز یکشنبه بالاخره خبری از موتورسواران مفقودشده توسط پلیس مخابره می‌شود و به اطلاع جمعیت هلال احمر می‌رسد.

رئیس جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در این باره به شهرآرا گفت: این افراد که برای تمرین موتورسواری راهی ارتفاعات روستای مارشک و اولنگ شاهی شده بودند، مسیر بازگشت را گم می‌کنند؛ دراین بین تغییرات جوّی هوا اجازه نمی‌دهد که به راحتی بتوانند مسیریابی کنند.

محسن ذاکریان افزود: آن‌ها تصمیم می‌گیرند برای نجات از کوهستان، موتور‌های خود را همان جا رها کنند و پیاده مسیری را برای خارج شدن از آن موقعیت در پیش بگیرند. آن‌ها بعد از ساعت‌ها کوه پیمایی از روستای ارتکند سر در می‌آورند و به محض آنتن دارشدن، موضوع سلامت خود را به خانواده شان اطلاع می‌دهند.

وی با بیان اینکه استان ما به دلیل وجود رشته کوه‌های مختلف از جمله هزارمسجد، بسترساز حوادث کوهستانی است، چند نکته ایمنی را دررابطه با گرفتاری در دره و کوهستان‌ها یادآور شد: افراد از عزیمت انفرادی به کوهستان خودداری کنند، حتما اندوخته غذایی برای تأمین یک تا دو روز همراه خود داشته باشند، قبل از عزیمت، خانواده و آشنایان خود را از محل دقیق پیمایش و کمپ خود مطلع کنند، امکانات اولیه مختصر مثل شارژر موبایل و لوازم موردنیاز بهداشتی و درمانی همراهشان داشته باشند. نکته مهم دیگر این است که وقتی در محلی مصدوم شدند، بیشتر از اینکه انرژی خود را صرف بازگشت کنند، در محل بمانند و سعی در برقراری تماس با نیرو‌های امدادرسان کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->